Toegevoegd aan winkelwagen
Kolenwagen SS 15 ton remhuis
Een grote serie van 475 kolenwagens lieten de Staatsspoorwegen bouwen in 1900.
Deze wagens met remhuis hadden een draagvermogen van 15 ton.
In de jaren ’40 werd de laatste wagen afgevoerd.
€ 30.00
uitvoering :
Ref GL remhuis
Deze wagens werden in 1900 en 1901 door Werkspoor gebouwd en waren bestemd voor het kolenvervoer. Een vervolgserie zonder remhuis kwam in 1906. Voor de stevigheid waren de wagens voorzien van schuine schoren aan de binnenzijde. Het remhuis (type 1895) was aan een kant helemaal dicht en bevatte slechts een toegangsdeur.
Bij aflevering hadden de wagens spaakwielen, maar in de loop der tijd kregen zij ook volwielen met NS aspotten.
Vanaf 1936 werd bij revisies het remhuis afgenomen, waardoor een klein bordesje overbleef.
Er kan gekozen worden voor de Staatsspoor uitvoering of voor de NS uitvoering.
Extra nodig zijn aspotten, verende buffers en spaakwielen.
Zie verder de bouwbeschrijving.
Bouwbeschrijving SS 15 ton kolenwagen met remhuis
Deze wagens werden in 1900 en 1901 door Werkspoor gebouwd en waren bestemd voor het kolenvervoer. Een vervolgserie zonder remhuis kwam in 1906. Voor de stevigheid waren de wagens voorzien van schuine schoren aan de binnenzijde. Het remhuis (type 1895) was aan een kant helemaal dicht en bevatte slechts een toegangsdeur.
Bij aflevering hadden de wagens spaakwielen, maar in de loop der tijd kregen zij ook volwielen met NS aspotten.
Vanaf 1936 werd bij revisies het remhuis afgenomen, waardoor een klein bordesje overbleef.
Er kan gekozen worden voor de Staatsspoor uitvoering of voor de NS uitvoering.
Extra nodig zijn aspotten, verende buffers en spaakwielen.
Zie verder de bouwbeschrijving.
Bouwbeschrijving SS 15 ton kolenwagen met remhuis