Toegevoegd aan winkelwagen
Waterslidetransfer AB7c voor SS-rijtuigen MET remhuis
Waterslidetransfer voor Philotrain SS/NS rijtuig AB7c met remhuis.
Serie NS AB 6021 – 6085
€ 8.00
Ref 130
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS AB 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin AB7c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met G) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé G is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS AB 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin AB7c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met G) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé G is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.