Toegevoegd aan winkelwagen
Waterslidetransfer AB7c voor SS-rijtuigen ZONDER remhuis
Waterslidetransfer voor Philotrain SS/NS rijtuig AB7c zonder remhuis.
Serie NS AB 6101 – 6140
€ 8.00
Ref 131
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS AB 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin AB7c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met G) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé G is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS AB 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin AB7c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met G) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé G is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.