Toegevoegd aan winkelwagen
Waterslidetransfer BC9c voor SS-rijtuigen
Waterslidetransfer voor Philotrain ex-SS rijtuigen.
Serie BC 6001 – 6060
€ 8.00
Ref 132
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS BC 6001 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin BC9c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met J) en de klasseborden. Coupé J is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers, daarna kreeg alleen de tweede klasse witte borden met zwarte cijfers.
Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS BC 6001 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin BC9c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met J) en de klasseborden. Coupé J is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.
Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers, daarna kreeg alleen de tweede klasse witte borden met zwarte cijfers.