Saturday, November 23, 2024
Search
-> U bent hier:   Webwinkel  - -  winkeldetail
Uw winkelmandje

Het winkelmandje is nog leeg

Waterslidetransfers voor NS D-trein rijtuigen type 1932.

Transfers voor het omnummeren van NS D-trein rijtuigen (Philotrain of Exact-Train) tot rijtuigen van de serie NS Abd9 NS 7521-7555.
€ 8.00
Ref 141

Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer, bijvoorbeeld NS, daaronder AB 7521 en daaronder NEDERLAND.
Links onderin ABd9, WPC Haarlem en het RIC raster.
Rechts onderin het ronde lagerteken met verkorte gewichtsaanduidingen.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met K) met de genummerde plaatsen en onder zes ramen ook nog een klassebord.
--> Coupé J bevindt zich bij de toiletruimte!
Op één kopwand boven de bolle buffer het rechthoekige jaarlijkse smeerraster.
Op de zwarte ‘stelbalk’ onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, remtekens, afstand draaistellen, hooge druk snelrem, in het midden het rijtuignummer, electrisch licht, remtekens met wit rembordje en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links- en rechtsboven het rijtuignummer.

Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.
Tussen 1947 en juni 1956 waren de derde klasse borden zwart met witte cijfers, maar de 1e en 2e klasse werden nu witte borden met zwarte cijfers.
Halverwege de jaren vijftig werden de coupé’s niet meer genummerd en ook de zitplaatsen aanduiding zag men niet meer aan de buitenkant. Ook de nummers op de kopwanden verdwenen. De klasseborden werden hoog geplaatst.
Na 1956 was er alleen maar een eerste klasse (wit met zwart cijfer) en een tweede klasse (zwart met wit cijfer).
Voor de periode van 1947 tot 1956 zijn ook de witte klasseborden bijgevoegd.
Pas ná 1956 werden de rijtuigen blauw geschilderd.


Zie ook dit artikel over de D-trein rijtuigen.

 

Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer, bijvoorbeeld NS, daaronder AB 7521 en daaronder NEDERLAND.
Links onderin ABd9, WPC Haarlem en het RIC raster.
Rechts onderin het ronde lagerteken met verkorte gewichtsaanduidingen.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met K) met de genummerde plaatsen en onder zes ramen ook nog een klassebord.
--> Coupé J bevindt zich bij de toiletruimte!
Op één kopwand boven de bolle buffer het rechthoekige jaarlijkse smeerraster.
Op de zwarte ‘stelbalk’ onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, remtekens, afstand draaistellen, hooge druk snelrem, in het midden het rijtuignummer, electrisch licht, remtekens met wit rembordje en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links- en rechtsboven het rijtuignummer.

Tot 1947 waren alle klasseborden zwart met witte cijfers.
Tussen 1947 en juni 1956 waren de derde klasse borden zwart met witte cijfers, maar de 1e en 2e klasse werden nu witte borden met zwarte cijfers.
Halverwege de jaren vijftig werden de coupé’s niet meer genummerd en ook de zitplaatsen aanduiding zag men niet meer aan de buitenkant. Ook de nummers op de kopwanden verdwenen. De klasseborden werden hoog geplaatst.
Na 1956 was er alleen maar een eerste klasse (wit met zwart cijfer) en een tweede klasse (zwart met wit cijfer).
Voor de periode van 1947 tot 1956 zijn ook de witte klasseborden bijgevoegd.
Pas ná 1956 werden de rijtuigen blauw geschilderd.


Zie ook dit artikel over de D-trein rijtuigen.

 

winkelinfo  <->  privacybeleid
Copyright 2024 door Gerard van de Weerd