Treinsamenstellingen voor de rijtuigen plan K
|
Last edited December 15, 2011 door Gerard van de Weerd
|
treinsamenstelling |
|
|
(A3 formaat) |
downloaden als pdf-bestand |
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III
Buitenland Verkeer Dienstregeling van 1 juni t/m 27 september 1958
|
|
trn D67 Italia Rivièra Express 1958 Emmerich - Arnhem
- Amsterdam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PIV |
A3B5 |
Bc |
AB |
WLAB |
DIV |
Bc |
Bc |
B |
|
NS |
NS |
NS |
FS |
CIWL |
NS |
DB |
DB |
DB |
trn D107 Italië-Holland Expres 1958 Emmerich - Arnhem
- Utrecht - Amsterdam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WL |
B9 |
DIV |
AB |
AB |
A3B5 |
WLAB |
|
CIWL |
NS |
NS |
FS |
FS |
NS |
CIWL |
trn D171 Nord-West Expres 1958 Hoek van Holland
- Bentheim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WLAB |
WLAB |
Bc10 |
A3B5 |
B DB |
B DB |
DIV |
A3B5 |
R |
PIV |
|
CIWL |
CIWL |
plan N |
plan K |
DB |
DB |
NS |
plan K |
CIWL |
NS |
|
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III
Buitenland Verkeer Dienstregeling van 27 mei t/m 29 september 1962
|
|
trn D68 Italië-Rivièra Expres 1962 Amsterdam - Utrecht
- Arnhem - Emmerich
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P
|
WLAB |
AB |
DIV |
Bc |
A3B5 |
DIV |
|
DB |
CIWL |
FS |
NS |
NS |
NS (plan K) |
DB |
trn D107 Italië-Holland Expres 1962 Emmerich - Arnhem
- Utrecht - Amsterdam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
P |
A3B5 |
A3B5 |
Bc |
WLAB |
DIV |
Bc |
WLAB |
A3B5 |
|
DB |
NS (plan K) |
NS (plan K) |
NS |
CIWL |
NS |
NS |
CIWL |
NS (plan K) |
trn D 171 Nord-West Express 1962 treindienst Moskou - Hoek van
Holland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
P |
WLAB |
A3B5 |
WR |
DV |
A3B5 |
B |
WLAB |
|
NS |
SZD |
NS (plan K) |
CIWL |
NS |
NS (plan K) |
NS (plan D) |
CIWL |
trn D191 Holland-Scandinavië Expres 1962 Hoek van
Holland - Utrecht - Hengelo - Bentheim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
AB |
B9 |
DIV |
A3B5 |
WR |
Am |
Bm |
B9 |
B9 (fac.) |
|
DSB |
NS (plan D) |
NS |
NS (plan K) |
CIWL |
DB |
DB |
NS (plan D) |
NS (plan D) |
|
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III
Buitenland Verkeer Geldig van 30 mei 1965 t/m 21 mei 1966
|
|
trn D171 Nord-West Expres 1966 Hoek van Holland
-Bentheim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WR |
B9 |
D |
B9 |
Bc |
A3B5 |
WLABm |
WLABm |
A3B5 |
B9 |
B6D |
PIV |
|
CIWL |
plan D |
DIV |
plan D |
plan N |
plan K |
CIWL |
CIWL |
plan K |
plan D |
bolkop 6801 |
DB |
trn D191 Holland-Scandinavië Expres 1966 Hoek van
Holland - Utrecht - Hengelo - Bentheim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AB |
Bm |
ABn |
A3B5 |
B9 |
A8 |
WR |
D |
A3B5 |
B |
A3B5 |
B9 |
|
DR |
DB |
DB |
NS (plan K) |
NS (plan D) |
NS (plan D) |
CIWL |
NS |
NS (plan K) |
NS/DSB (plan D) |
NS/DSB (plan K) |
NS (plan D) |
|
Vanaf de jaren zeventig werden de plan K rijtuigen steeds meer gebruikt voor de binnenlandse
dienst.
Maar tot 1978 maakten ze af en toe nog wel slagen naar Luxemburg en Bullay (Rheinland
Pfalz - Duitsland).
En natuurlijk door het buurlandverkeer kwamen ze dagelijks in Köln.
Echter, met ingang van de zomerdienst van 1981 raakten de 26 stuks nog aanwezige plan
K rijtuigen uit de gratie en werden niet meer gebruikt in het reizigersvervoer.
Een deel ging naar de sloop, de overige exemplaren bleven nog in dienst als belasting
voor instructie- en proefritten.
sneltrein Den Haag - Venlo / Köln 1975
|
versterking |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B9 |
|
|
B9 |
|
plan K |
plan K |
plan N |
plan D |
|
|
plan D |
|
sneltrein Den Haag - Venlo - Köln 1978 en
1979
|
|
standaard stam 2x plan K + 2x plan N
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
zaterdag spits |
standaard stam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A8b |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
dinsdag t/m donderdag spits |
standaard stam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1500 |
A3B5 |
A8b |
B9b |
B9b |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
vrijdag spits |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1500 |
A3B5 |
A8b |
A3B5 |
B9b |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
|
plan K |
plan E |
plan K |
plan E |
stalen D |
plan K |
plan K |
plan N |
plan N |
|
Köln (via Venlo) naar Den Haag in 1979
|
|
versterking vanuit Venlo |
|
standaard stam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1300 |
B11 |
B10 |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
|
plan W |
plan N |
stalen D |
plan K |
plan K |
plan N |
plan N |
Venlo - Amsterdam 1978
|
standaard stam 2x plan K + 2x plan N
|
maandag |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A8 |
B9 |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
|
plan D |
plan D
|
stalen D |
plan K |
plan K |
plan N |
plan N |
dinsdag - donderdag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A8 |
B9 |
B9 |
D |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
vrijdag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A8 |
A3B5 |
B9 |
D |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
|
trein 1524 maandag - donderdag |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
A3B5 |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
trein 926 Rotterdam - Amsterdam |
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
trein 926 Rotterdam - Amsterdam op donderdag, gaat dan in Amsterdam in onderhoud. |
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
trein 4794 Noordhollandse spitstrein |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
B11 |
B11 |
RD |
A8 |
A8 |
A3B5 |
Bn |
Bn |
|
plan W |
plan W |
plan A |
plan D |
plan D |
plan K |
Silberlinge DB |
trein 1520 maandag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b |
A3b5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
dinsdag - vrijdag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
B10 |
A3B5 |
A8b |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
zaterdag |
|
|
|
|
|
|
loc |
Bn |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
|
trein 2176 Rotterdam - Amsterdam |
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
trein 1531 zaterdag |
|
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
B10 |
A3B5 |
A3B5 |
A3b5 |
A3B5 |
trein 1548 maandag - donderdag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
A3B5 |
A3B5 |
DIV |
A3B5 |
A3B5 |
B10 |
B10 |
trein 4325 / 4334 / 4353 / 4362 maandag tot vrijdag IJssellijn proefsamenstelling. |
|
|
|
|
|
|
loc |
B10 |
A3B5 |
A3B5 |
B9b (plan E) |
|
|
Sinds 1982 doen de veertiental plan K rijtuigen dienst als gedeklasseerd tweede klasser,
mits er in die trein een "echte" eerste klasser aanwezig is.
Meestal werd die functie verzorgd door een A-rijtuig van plan E.
zondagse intercity Amsterdam - Enschede december 1982 |
|
|
|
|
|
|
1600 |
B10 |
B10 |
A3B5 |
B10 |
A3B5
|
sneltrein Den Haag - Venlo - Köln 1983 (Buurlandverkeer) |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b (plan E) |
B10 |
B10 |
A3B5 |
trein 922 Eindhoven - Utrecht 1983 |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b (plan E) |
B10 |
B10 |
A3B5 |
trein 859 op maandag tot donderdag Utrecht
- Eindhoven 1983 |
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b (plan E) |
|
trein 882 Maastricht - Amsterdam 1983 |
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
RD (plan E) |
trein 886 vrijdags Maastricht - Amsterdam 1983 |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b (plan E) |
A8b (plan E) |
B10
|
B10
|
|
Amsterdam - Eindhoven 1984
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A8b |
B10 |
B10 |
A3B5 |
|
plan K |
plan E |
plan N |
plan N |
plan K |
trn 859 Amsterdam - Eindhoven spitstrein 1984 |
|
|
|
|
|
|
|
|
loc |
A3B5 |
A3B5 |
A3B5 |
A8b |
B10 |
B10 |
A3B5 |
|
plan K |
plan K |
plan K |
plan E |
plan N |
plan N |
plan K |
|
|