Internationale treinsamenstellingen 1958 - 1970
(voor de rijtuigen planD, plan K, plan N)
Last edited October 10, 2008 door Gerard van de Weerd
Als tractie voor internationale treinen werd in de vijftiger/zestiger jaren wisselend een 1100 of 1200 loc door de NS ingezet. In enkele gevallen was er een 1300 voor de trein te zien.
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III Buitenland Verkeer Dienstregeling van 1 juni t/m 27 september 1958
trn 23883 Utrecht-Arnhem 1958 Proefrit t.b.v. de nieuwe ligrijtuigen Plan N met Bc 7001 en 7002
trn D67 Italia Rivièra Express 1958 Emmerich - Arnhem - Amsterdam
trn D107 Italië-Holland Expres 1958 Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
trn D171 Nord-West Expres 1958 Hoek van Holland - Bentheim
trn D271 1958 Hoek van Holland - Bentheim
trn 80662 Dm-treinen voor Brits militair vervoer 1958 Hoek van Holland - Bentheim - Osnabrück - Bremen
trn D9 Rheingold Köln - Hoek van Holland 1958
TEE 125, 128 Étoile du Nord Amsterdam - Brussel - Parijs (van 1957 tot 1964) TEE 30, 31 Edelweiß Zürich - Bazel - Straatsburg - Luxemburg - Brussel - Amsterdam (van 1957 tot 1974)
TEE 31, 32 Rhein-Main Frankfurt - Amsterdam (van 1957 tot 1967)
TEE 103, 148 Île de France Paris Nord - Amsterdam (van 1957 tot 1964)
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III Buitenland Verkeer Dienstregeling van 27 mei t/m 29 september 1962
trn D9 Rheingold 1962 Emmerich - Arnhem - Utrecht (Hoek van Holland / Amsterdam)
trn D68 Italië-Rivièra Expres 1962 Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Emmerich
trn D107 Italië-Holland Expres 1962 Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
trn D 171 Nord-West Express 1962 treindienst Moskou - Hoek van Holland
trn D191 Holland-Scandinavië Expres 1962 Hoek van Holland - Utrecht - Hengelo - Bentheim
Voorschriften voor het gebruik van reizigersmaterieel DEEL III Buitenland Verkeer Geldig van 30 mei 1965 t/m 21 mei 1966
trn TEE9 Rheingold 1966 Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
trn D67 Italia Rivièra Express 1966 Emmerich - Arnhem - Amsterdam
trn D107 Italië-Holland Expres 1966 Emmerich - Arnhem - Amsterdam
trn D171 Nord-West Expres 1966 Hoek van Holland -Bentheim
trn D191 Holland-Scandinavië Expres 1966 Hoek van Holland - Utrecht - Hengelo - Bentheim
TEE 31, 32 Rhein-Main 1966 Frankfurt - Amsterdam
Voorschriften voor het gebruik van Reizigersmaterieel VRM DEEL III Buitenlands Verkeer Geldig van 1 juni 1969 t/m 30 mei 1970
trn D92 Italië-Holland Expres 1969 Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam (lange trein met het maximum van 15 rijtuigen)
trn D391 Holland-Scandinavie Expres 1969 Hoek van Holland - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Hengelo - Bentheim
trn D393 Nord-West Expres 1969 Hoek van Holland - Schiedam - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Deventer - Oldenzaal - Bentheim
trn TEE 9 Rheingold 1970 (München/Genève) - Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
trn TEE 11 Rembrand 1970 (München/Zürich) - Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
trn TEE 35 Rhein-Main 1970 (Frankfurt) - Emmerich - Arnhem - Utrecht - Amsterdam
Binnenland Treinsamenstellingen 1970- 1971
De gegevens zijn afkomstig uit VRM IIa OMLOOP, dienstregeling van 31-5-1970 t/m 22-5-1971
trein 9924 Venlo - Rotterdam 1970
trein 9927 Amsterdam - Rotterdam - Vlissingen 1970
sneltrein Den Haag - Venlo - Köln 1978 en 1979
Köln (via Venlo) naar Den Haag in 1979